Regulamin przyznawania Honorowego Patronatu Burmistrza Warty
- Honorowy Patronat Burmistrza Warty zwany dalej Patronatem, jest wyróżnieniem honorowym, podkreślającym szczególny charakter przedsięwzięcia i nie oznacza deklaracji wsparcia finansowego lub organizacyjnego.
- Patronatem mogą być objęte przedsięwzięcia o charakterze niekomercyjnym, o tematyce dotyczącej m. in. sfery społecznej, kulturalnej, sportowej, turystycznej, edukacyjnej, gospodarczej, zdrowia, bezpieczeństwa lub ekologii, o zasięgu lokalnym, regionalnym, ogólnopolskim lub międzynarodowym, których realizacja ma przyczynić się do promocji i kształtowania pozytywnego wizerunku gminy i miasta Warta lub mieć istotne znaczenie dla mieszkańców gminy Warta.
- Do imprez o charakterze lokalnym zalicza się również imprezy organizowane przez szkoły, przedszkola i placówki szkolno-wychowawcze, pod warunkiem, że przedsięwzięci te mają charakter międzyszkolny (między przedszkolny) lub angażujące uczestników spoza placówki, która jest organizatorem danego wydarzenia.
- Przyznanie Patronatu następuje na wniosek organizatora przedsięwzięcia. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 2 do Zarządzenia. Wnioski mogą być złożone osobiście do Sekretariatu Urzędu Miejskiego w Warcie ul. Rynek im. Wł. St. Reymonta 1, 98-290 Warta, korespondencyjnie lub pocztą elektroniczną na adres: . Za datę przyjęcia wniosku uznaje się datę wpływu wniosku do Urzędu Miejskiego w Warcie.
- Rozpatrywane będą wnioski złożone przynajmniej na 30 dni przed planowanym terminem wydarzenia. W szczególnych przypadkach termin może zostać skrócony.
- W przypadku przedsięwzięć cyklicznych o Patronat należy występować każdorazowo.
- Burmistrz podejmuje decyzje po uzyskaniu rekomendacji Sekretarza Gminy Warta oraz opinii merytorycznej Kierownika Wydziału Infrastruktury Turystyczno-Sportowej, zamówień? Publicznych, Funduszy Unijnych i Promocji
- Decyzja o odmowie udzielenia Patronatu nie wymaga uzasadnienia, jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach Burmistrz Warty może odebrać uprzednio przyznany Patronat. O odebraniu Patronatu organizator informowany jest niezwłocznie.
- Objęcie Patronatem określonego przedsięwzięcia wiąże się z obowiązkiem po stronie organizatora do umieszczenia w widocznym miejscu, na wszystkich materiałach promocyjnych i reklamowych dotyczących przedsięwzięcia oraz podczas jego trwania informacji o Patronacie w brzmieniu "Impreza/uroczystość pod Honorowym Patronatem Burmistrza Warty". Informacja powinna być zamieszczana wraz z herbem Gminy Warta.
- Organizator składając wniosek o objęcie patronatem wyraża zgodę na wykorzystywanie przez Urząd Miejski w Warcie na każdym polu eksploatacji w charakterze informacyjno-promocyjnym, wszelkich udostępnionych przez organizatora materiałów, w tym fotograficznych, związanych z imprezą, na który został przyznany patronat.